清泉女子大学

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採用情報

     ※ 職員についてはこちらをご覧ください<採用情報(職員)>

教員

英語英文学科

2020年度英語英文学科専任教員の公募について

【職名・採用数】教授・准教授または専任講師(いずれも任期なし)1名
【所   属】文学部英語英文学科
【専  門  分  野】日英翻訳・翻訳論
【担当授業科目】翻訳基礎演習・翻訳演習・研究法演習等(Reading Skills, Communication Skills等の英語スキル系科目、全学科を対象とした共通科目も担当する可能性あり)
【採用予定年月日】2020年 4月1日
【応  募  資  格】本学の建学の精神を理解し、本学の教育方針に基づく教育活動ができる者であって、以下の(1)から(5)のすべての条件をみたす者
 (1) 英語を母語とする者もしくはそれと同等の能力を有する者。国籍不問。
 (2) 日本語および英語で授業を行い、日本語で支障なく校務を遂行できる者。日本語を母語としない者は
  日本語能力試験(JLPT)N1またはこれに相当する資格を所持していることが望ましい。
 (3) 修士以上の学位を有する者
 (4) 3年以上大学(またはこれに準ずる研究機関)において教育・研究に従事した者
 (5) 学術論文が5本以上刊行されている者で、翻訳に関する業績のある者
【提  出  書  類】 (1) 履歴書(本学所定の様式を用いる)
 (2) 業績一覧表(本学所定の様式を用いる)
 (3) 主要業績3点(複写可)
 (4) 可能であれば、日本語能力を示す証明書(複写可)
 (5) 教育実績書(直近の3年について大学名、開講年度、科目名を明記)
 (6) 「翻訳基礎演習1a」の15回分の授業計画(シラバス)案
        (本学ウェブサイトから現行シラバスの参照が可能です)
 (7) 「清泉女子大学においてどのような貢献ができるか」という題目で2,000字程度の日本語の文章および同内容の英語の文章
 (8) 推薦状1通
 (9) 最終学位記(複写)
【書類等提出先】〒141-8642
    東京都品川区東五反田3-16-21
     清泉女子大学 英語英文学科主任
※封筒に「公募書類」と朱書きしてください。
【提  出  期  限】2019年 5月10日(金)必着
【選  考  日  程】書類審査を通過した方には、5月末までに通知します。その後面接および模擬授業のため、6月にご来学をお願いします。
(来学のための費用は自己負担)
【問い合わせ先】kobo-eng@ml.seisen-u.ac.jp
(履歴書様式等の必要書類は、以下からダウンロードできます。)

* 応募書類に記載された個人情報は、選考および採用以外の目的には使用しません。
* 応募書類は、選考終了後、個人情報保護のため適切に破棄します。書類の返却をご希望の場合は、
  住所、氏名を記入し切手を貼った返却用の封筒を同封してください。
* 選考結果の理由についてのお問い合わせには応じられません。
 

履歴書・業績目録のダウンロード

履歴書・業績目録は、Excel形式およびWord形式があります。

【Excel形式】【Word形式】

Department of English Language and Literature

ANNOUNCEMENT: POSITION AVAILABLE

1.    POSITION
A position for a tenured lecturer, associate professor or professor in Translation or related subjects beginning from April 1, 2020 is available at Seisen University,Tokyo.

2.  QUALIFICATIONS
a.    Understanding of the founding spirit of Seisen University.
b.    Native, or native-level speaker of English. Country of origin is open.  
c.    Japanese language ability sufficient to teach subjects and participate in committees and general administrative work. (Japanese Language Proficiency Test  N1 or equivalent ability)
d.    MA or equivalent in the field of Translation or related subjects.
e.    At least three years of teaching experience at university level or comparable institution.
f.    At least five publications including translation-related work.

3.    DUTIES
Teaching a minimum of five courses in the curriculum, and participating in administrative work as a full time member of the Department. Duties include the teaching of and participation in standard English-language skills classes,translation-related classes and events, and translation-related research.

4.  SALARY & BENEFITS
The standard university salary scale and benefits (health insurance, bonuses, etc.) will apply depending on the level of formal education and the number of years of professional teaching experience.

5.    REQUIRED DOCUMENTS
All of the following documents must be included with the application:
a.    Full resume (use official Seisen University form) with a recent photograph.  The resume must give exact dates for schooling and work positions (month, year) in Japanese where relevant.
b.    List of publications, presentations and academic association memberships.
c.    Three major publications (copies).
d.    Evidence of Japanese language proficiency (authorized Japanese language test scores, etc.), if available.
e.    Data of subjects taught over the last 3 years including the names of universities, years offered, and names of subjects.
f.   Planned syllabus (15 weeks) of 「翻訳基礎演習1a」(You can refer to the current syllabus on our website).
g.  An essay of 800-1000 words in English with a Japanese translation on a separate page on your potential contributions to Seisen University.
h.  A Letter of Recommendation.
i.   Copy of highest diploma.

6.   APPLICATION DEADLINE:  May  10th,  2019

7.   APPLICATION ADDRESS
      Department of English Language and Literature, Chair
      Seisen University
      3-16-21 Higashi Gotanda
      Shinagawa-ku, Tokyo 141-8642

Note:  Send applications and complete documents by registered mail to the above. Applications received after May 10th will not be accepted. All personal information in your application will be used for no other purpose than for screening and selection.

8.   ADDITIONAL INFORMATION
   For additional information consult Seisen University Official Website

   URL: https://www.seisen-u.ac.jp/
   Email:  kobo-eng@ml.seisen-u.ac.jp

9.   ANNOUNCEMENT OF DECISION
Short-listed candidates will be contacted by the end of May. An interview and a demonstration class will be conducted in June, 2019.  Candidates must bear any transportation costs incurred to and from Seisen University.

Note:  We are unable to respond to any requests regarding feedback on or reasons for unsuccessful applications.

10.   DOCUMENT RETURN
Applicants who wish to have their documents returned must include a self-addressed envelope and with sufficient return postage.


履歴書・業績目録のダウンロード<Please download the following documents from below.>
【Excel形式】
    履歴書・業績目録

【Word形式】
    記入要領
    履歴書
    業績目録

日本語日本文学科

2020年度日本語日本文学科専任教員の公募について

【職名・採用数】教授・准教授(いずれも任期なし)1名
【所   属】文学部日本語日本文学科
【専  門  分  野】日本近代文学
【担当予定科目】日本近代文学入門・基礎、日本近代文学概論、日本近代文学基礎演習、日本近代文学演習、研究法演習等
(全学科を対象とした共通科目も担当する可能性あり)
【採用予定年月日】2020年 4月1日
【応  募  資  格】本学の建学の精神を理解し、本学の教育方針に基づく教育活動ができる者であって、以下の(1)から(3)のすべての
条件をみたす者
 (1) 修士以上の学位を有する者
 (2) 6年以上大学(またはこれに準ずる研究機関)において教育・研究に従事した者
 (3) 学術論文が8本以上刊行されている者
【提  出  書  類】 (1)履歴書(本学所定の様式を用いる。本学のウェブサイトからダウンロード可能。 履歴書2ページ目の
   「学会及び社会における活動」には所属学会、また、学会等の役員または委員の経験が あれば、その
    在任期間を明記すること。)
 (2)業績目録(本学所定の様式を用いる)
 (3)主要論文3点(未出版の学位論文は除く。抜刷、コピーでも可。代表論文1点には表紙等に※印を付し、
    査読の有無も明記。)
 (4)教育実績書(直近の3年について「大学名」「開講年度」「科目名」「対象学科」「対象学年」
   「受講者の概数」を明記。)
 (5)「清泉女子大学においてどのような貢献ができるか」という題目の2,000字程度の日本語の文章
 (6)最終学位記(コピー)
【書 類 提 出 先】〒141-8642
    東京都品川区東五反田3-16-21
     清泉女子大学 日本語日本文学科主任
 ※封筒に「公募書類」と朱書きしてください。
【提  出  期  限】2019年 6月15日(土)(消印有効)
【選  考  日  程】書類審査を通過した方には、7月末までに通知します。その後面接および模擬授業のため、9月にご来学を
お願いします。
(来学のための費用は自己負担)
【問い合わせ先】kobo-jl@ml.seisen-u.ac.jp
(履歴書様式等の必要書類は、以下からダウンロードできます。)

* 応募書類に記載された個人情報は、選考および採用以外の目的には使用しません。
* 応募書類は、選考終了後、個人情報保護のため適切に破棄します。書類の返却をご希望の場合は、
  住所、氏名を記入し切手を貼った返却用の封筒を同封してください。
* 選考結果の理由についてのお問い合わせには応じられません。
 

履歴書・業績目録のダウンロード

履歴書・業績目録は、Excel形式およびWord形式があります。

【Excel形式】【Word形式】

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